Jest to gra o cichym stalkingu szkolnego przystojniaka i potajemnej eliminacji dziewczyn, które wydają się być nim zainteresowane, zachowując przy tym wizerunek niewinnej i grzecznej uczennicy.
Wydarzenia odbywają się w 2018 roku, gdy uczennica Ayano Aishi znana również jako „Yandere-chan” poznaje swoją miłość, nazwanego „Senpai'a”, co oznacza w kulturze japońskiej „Starszy Kolega”. Jednak szybko się okazuje, że chłopak posiada wiele wielbicielek, przez co szansa na zdobycie ukochanego upada tragicznie. Po dostaniu kilku wiadomości od niejakiej Info-chan nasza bohaterka postanawia pozbyć się wszystkich konkurentek oraz wyznać miłość Senpai'owi.
Gra się rozpoczyna monologiem naszej postaci brzmiący jak poniżej:
“ | Nic nie czuję. Od kiedy pamiętam, nigdy nie czułam żadnych emocji. Przy ludziach udawałam normalną, ale w środku miałam kompletną pustkę. Brzmi okropnie, ale wcale nie jest tak źle. Wiem, że jestem „inna”, ale nie obchodzi mnie to. To dla mnie normalne. Ale wszystko zmieniło się, gdy poznałam jego... Mojego Senpai'a. Po raz pierwszy w życiu coś poczułam. Silne pożądanie. Tęsknotę. Pragnienie. Żądzę. Nareszcie rozumiem jak to jest być człowiekiem. Jak to jest być żywym. Uzależniłam się od tego co do niego czuję, nie dbam o nic więcej. On jest dla mnie wszystkim. A teraz ktoś próbuję mi go odebrać. Ona go pragnie, ale nie w ten sam sposób w jaki ja pragnę jego. Ona go nie docenia, tak jak ja. Ona na niego nie zasługuje. On należy do mnie i tylko do mnie. Ona nauczyła mnie nowej emocji... Złości. Chcę ją zatrzymać. Chcę ją zranić. Chcę ją zabić. Zrobię wszystko dla Senpai'a. Nie pozwolę, żeby ktoś stanął pomiędzy nami. Nie dbam o to, co muszę zrobić. Nie dbam o to, kogo muszę skrzywdzić. Nie obchodzi mnie ile i czyją krew muszę przelać. Nie pozwolę nikomu go ode mnie zabrać. Nic innego nie ma znaczenia. Nikt inny nie ma znaczenia. Senpai będzie mój. Nie ma innego wyboru. | ” |
Po monologu, pojawia się na ekranie telefon Ayano, który dostał wiadomość od anonimowej osoby podającej się za Info-chan. Anonim opowiada jej o tym że zauważył u niej „miłość” do Senpai'a i, że go prześladuje. Przy okazji, podaje jej informacje o dziewczynie, która jest zakochana w wybranku serca naszej bohaterki. Następnie, Info-chan dała dziewczynie propozycję nie do odrzucenia, aby zabijała swoje rywalki. Ofiaruje jej również pomoc w zdobywaniu informacji o uczniach, ale pod warunkiem wysyłaniem jej zdjęć majtek innych uczennic. Yandere-chan niechętnie się zgadza.
Jednakże, gra posiada również „ukrytą” fabułę, którą nietrudno odkryć.
Okazuje się, że nieznany nam detektyw, pracował w sprawie morderstw w roku 1989 w pobliskim liceum. Podejrzanym w sprawie była nierzekoma uczennica, która postanowiła zabijać swoją „konkurencję”, żeby być ze swoją miłością. Mężczyzna po odkryciu dowodów wskazujących na dziewczynę, podał je do sądu. Od razu, wszystkie media z całego świata zaczęły się interesować tą sprawą, przecież rzadkością jest spotkać mordercę w wieku 16 lat. Jednak sąd uwiecznił ją niewinną, przez co detektyw stracił pracę i popadł w alkoholizm.
Po kilku latach, mężczyzna spotyka znów kobietę odpowiedzialną od wszelkich morderstw. Jednak ta pragnie go zabić, dlatego ten ucieka z kraju zostawiając swoją jedyną córkę w Japonii, którą może być Info-chan.
Kobietą odpowiedzialna od morderstw jest rzekomo Ryoba Aishi, matka Ayano Aishi. Prawdopodobnie, pierwszą ofiarą kobiety była dziewczyna zabita w toaletach, w których aktualnie nawiedza duch rywalki, który pragnie zemsty. Senpai'em Ryoby, był prawdopodobnie tata głównej bohaterki. Jak nam wiadomo, po wymordowaniu wszystkich uczniów, morderczyni porwała swojego Senpai'a do piwnicy.
Co się stało później, nie jest nam wiadome. Jednak historia nadal jest odkrywana przez użytkowników i graczy.
Rozgrywka
W Yandere Simulator gracz ma tylko 5 dni, aby pozbyć się konkurencji. W finalnej grze natomiast będzie 10 tygodni do tego na każdy tydzień będziemy mieli przydzieloną rywalkę.
Telefon
- Osobny artykuł: Telefon.
Telefonu można używać, aby robić zdjęcia uczniom i nauczycielom. Jeśli Yandere-chan zrobi zdjęcie swojemu Senpai'owi, wtedy jej psychika spadnie do normalności. Można również robić zdjęcia majtek uczennic i wysłać je do Info-chan. Dostajemy za to punkty, dzięki którym Info-chan może wykonywać dla nas różne przysługi. Ponadto można wysłać do Info-chan zdjęcie postaci i dostać informacje o interesującej nas osobie.
Bronie
- Osobny artykuł: Bronie.
Bronie są dosyć istotnymi przedmiotami, gdyż dzięki nimi możemy zabić rywalki i jak również innych uczniów. Planowane jest ok. 30 broni.
Reputacja
- Osobny artykuł: Reputacja.
Reputacja w Yandere Simulator jest kluczowym elementem gry. To ona odpowiada za interakcje z uczniami. Gdy nasza reputacja będzie wysoka, uczniowie nic nie wykryją, a gdy będzie niska - uczniowie będą się nas bać i plotkować.
W przyszłości, jeśli reputacja Ayano wynosić będzie poniżej -100 punktów, Senpai nigdy nas nie pokocha i dostaniemy złe zakończenie[2].
Również w przyszłości, jeśli będziemy mieć niską reputację, delikwenci będą jedynymi postaciami, z którymi będziemy mogli dokonać interakcji[3].
Punkty nauki
- Osobny artykuł: Punkty nauki.
Punkty nauki mogą być wykorzystywane w celu uzyskiwaniu umiejętności, które mogą przydać się Yandere-chan podczas mordowania. Ponadto, jeśli nosisz specjalne majtki, możesz dostać dodatkowe punkty.
Zmysł Yandere
- Osobny artykuł: Zmysł Yandere.
Istnieje również umiejętność Zmysł Yandere, który pozwala określić miejsce pobytu znanych nam osób, w tym naszego rywala oraz Senpai'a. Osoby, które widziały zbrodnie mają pomarańczową poświatę, ci o których mamy informacje od Info-chan zieloną, Senpai różową, a rywalki czerwoną.
Osobowości w grze
- Osobny artykuł: Osobowości.
Osobowość ucznia decyduje o tym, jak się zachowa, kiedy zobaczy np. martwe ciało. Każda postać może zareagować inaczej, np. samotnik wtedy ucieka ze szkoły i wzywa policję, a pupilek nauczyciela biegnie powiedzieć nauczycielowi co się stało.
Osobowości znajdujące się w grze:
- Samotnik
- Pupilek nauczyciela
- Rygorystyczny
- Heroiczny
- Tchórz
- Zły
- Motyl społeczny
- Osobowość delikwenta
Planowane osobowości:
Zakończenia w grze
- Osobny artykuł: Zakończenia.
Aktualnie gra nie ma dobrego zakończenia z powodu tego, że jest wersją testową. Jak na razie dostępne są jedynie złe zakończenia, które można dostać na wiele sposobów, m.in. jak nauczyciel czy nasz ukochany zauważy jak mordujemy lub robimy jakieś „podejrzane rzeczy” (np. chodzenie z bronią w ręku czy robienie zdjęć majteczek).
Planowane tryby w grze
- Osobny artykuł: Tryby.
Tryb fabularny
Gracz ma 10 tygodni do wyeliminowania 10 rywalek. Każdy wybór gracza będzie wpływał na zakończenie gry.
Tryb 1980
Ten tryb rozgrywa się dokładnie w 1989, żeby odblokować ten tryb trzeba przejść tryb historii. W tym trybie gramy Ryobą Aishi, matką Ayano. Ten tryb jest znacznie trudniejszy niż normalna gra, ponieważ będzie miał tylko technologię dostępną w 1980, czyli nie będzie internetu, a smartfon zostanie zastąpiony notatnikiem. W tym trybie nie będzie też Info-chan, jednak pojawi się osoba która namówiła Ryobę do zabójstw, ale nie będzie nam pomagać w czasie rozgrywki.
Tryb nieskończoności
Co tydzień będzie się zjawiał nowy rywal. Nie będzie żadnego dobrego zakończenia, gra będzie trwać bez końca.
Tryb edytowany
Będzie można dostosować swoich rywali i szkołę jak tylko gracz będzie chciał.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz